אף פעם לא מאוחר מדי לבצע יישור שיניים. ניתן לתקן ליקויי סגר שלא טופלו בעבר, או ליישר שיניים שזזו במהלך השנים. התוצאה היא שיפור במראה החיוך, הפנים והפרופיל. שיניים ישרות וחניכיים בריאות תורמות לחיוך מקסים ושובה לב.חיוך יפה משדר מראה צעיר ובריא, ומגביר את הביטחון העצמי.

מבוגרים שעברו טיפול שיניים טוענים שזו ההשקעה הטובה ביותר שעשו למען עצמם.

הטיפול במבוגרים מורכב יותר מבילדים ונוער ובד"כ מצריך עבודת צוות ושיתוף פעולה בין רופא השיניים, רופא החניכיים והאורתודונט. מבוגר אשר מעוניין ליישר את שיניו יופנה בד"כ לייעוץ וחוות דעת של רופא חניכיים בטרם תחילת הטיפול היות ותזוזה מיטבית של השיניים ללא נזקים דורשת תפקוד תקין של מערכת האחיזה של השיניים. בנוסף, כאשר מעוניינים בשינוי בפרופורציות הפנים אצל מתרפא מבוגר ניתן לשקול שילוב של כירורגיית לסתות בטיפול האורתודונטי (=אורתוגנטיה)

אצל מבוגרים מושם דגש רב יותר על הצד האסתטי במהלך הטיפול.

מהי אורתודונטיה אסתטית?

בשל העליה במודעות לטיפולים אורתודונטים למבוגרים פותחו אלטרנטיבות טיפוליות אסתטיות לסמכים האורתודונטיים המסורתיים המתכתיים ("ברזלים").

בין הטיפולים המוצעים:

סמכים שקופים: סמכים אסתטיים יותר העשויים חומר שקוף. קיימים סמכים שקופים מחומרים פלסטיים או קרמיים (=חרסינה) עלות הטיפול יקרה מעט יותר מהטיפול בסמכים מתכתיים רגילים.

סמכים לינגואליים: הסמכים מודבקים בצד הפנימי של השיניים במקום בחזית. לטיפול הנ"ל נדרשת תקופת הסתגלות ממושכת מעט יותר מהרגיל. תחילה יתכנו שיבושים קלים בהגיית חלק מהאותיות וכן אי נוחות ללשון וקשיים בלעיסה. תקופת ההסתגלות נמשכת בד"כ מספר ימים ואחריה הלשון מוצאת שוב את מקומה. משך הטיפול דומה לזה שבסמכים רגילים. עלות הטיפול יקרה יותר מהטיפול הרגיל עקב הזמן הממושך הנדרש בכל פגישה, השקעה רבה יותר בעלות המכשיר ובהכנה המעבדתית שלו לכל מתרפא באופן אינדבידואלי. הטיפול דורש הכשרה מיוחדת של האורתודונט וניסיון רב.

INVISALIGN: שיטה חדשנית ליישור שיניים ללא סמכים וללא מתכת כלל. יישור שיניים בשיטה זו מתבצע באמצעות סדרה של פלטות שקופות נשלפות העוטפות את השיניים. כל פלטה מורכבת בפה כשבועיים. הפלטות ניתנות להורדה אך יש להרכיבן 22 שעות ביממה לפחות ולהורידן אך ורק לצורך אכילה, שתיה וצחצוח שיניים.

הכנת הפלטות נעשית בעזרת טכנולוגיית מחשב מתקדמת בארה"ב באופן שיתאים למתרפא ולשלבים שונים של הטיפול. בשיטה זו, מיוצרות באופן ממוחשב פלטות שקופות בעובי 0.75 מ"מ אשר מונחות על השיניים. כל שבועיים לערך, מוחלפת הפלטה בחדשה, כאשר כל פלטה מזיזה את השיניים במעט, עד להשגת התוצאה הסופית הרצויה.

היתרון הגדול של השיטה הוא המכשור האסתטי, כיוון שהוא כמעט ואינו נראה ומכאן לקוח שמו. בשיטה זו תוכל ליישר את שינייך מבלי שאף אחד ירגיש…
החיסרון הוא העלות הגבוהה יחסית שכן הטיפול בשיטה זו יקר יותר מן השיטות האחרות, אי אפשר ללעוס מסטיק, אסור לעשן והנטייה לאבד או לשכוח מהווה מכשול גדול לסיום הטיפול

 

אם חיפשתם – יישור שיניים בתל אביב – הגעתם למקום הנכון.